Autor Tema: Nasa jabuka masa, a ne klasa - dokumentarac  (Pročitano 368 puta)

Van mreže Mladen Lazić

  • Moderator
  • *****
  • Joined: Mar 2010
  • Lokacija: Subotica
  • Korisničko ime: segrt
  • Poruke: 1678
  • Age: 43
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +19/-0
    • Imejl
Nasa jabuka masa, a ne klasa - dokumentarac
« poslato: Maj 06, 2015, 01:11:27 posle podne »
UNSER APFEL: MASSE STATT KLASSE? / OUR APPLES: MASS CONTRA CLASS?

Supermodeli u supermarketima: savršene, bez mana i sočne. Jabuke identične poput klonova čekaju na policama. Radi se o proizvodima za međunarodno tržište koje ne podnosi previše raznolikosti. Nekoć je svaka regija proizvodila svoje omiljene sorte. Samo se u Njemačkoj kultiviralo više od 3000 sorti jabuka. Danas je ekonomsku važnost na tržištu zadržalo svega 10 do 15 sorti.

"Klupske sorte" plasirane na međunarodno tržište istiskuju tradicionalnu jabuku s tijesnih polica supermarketa za kojima svi žude. Zahvaljujući privlačnim nazivima kao što je to "Pink Lady", jedna obična jabuka sa stabla dobiva zaštitno ime i postaje lifestyle proizvod. U suvremenom svijetu jabuka smatra se da je svježa jabuka ona koja izgleda svježe. U tome važnu ulogu igra kemija i novootkriveni čudesni lijek koji proizvodi jedna od tvrtki kćeri kompanije Dow Chemical. On djeluje poput izvora mladosti, a nije ga potrebno isticati na deklaraciji. To znači da potrošač nikad neće saznati zašto se njegova jabuka nije smežurala i zašto izgleda jednako svježe kao i prvoga dana iako je nekoliko mjeseci stajala u zdjeli s voćem. Je li zaista svježa? Ili je možda kemija na godinu dana umrtvila njezina osjetila?

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=74PEWpW4nWo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=74PEWpW4nWo</a>